Actueel

MAGNA combineert buying power met kennis en inzichten op mediumtypeniveau. In de sectie ‘MAGNA Update’ vind je onder andere artikelen die gepubliceerd zijn door onze specialisten op AV, Out-of-home, Print en Contracting. Onze specialisten worden ook met regelmaat gevraagd door journalisten om te reageren op ontwikkelingen in de media; deze tref je onder ‘MAGNA in het nieuws’. Ook zullen we hier nieuws- en persberichten delen vanuit andere labels uit onze IPG Mediabrands familie.

Actueel totaal

MAGNA AV UPDATE | WEEK 48

december 2, 2019 // MAGNA AV UPDATE
MAGNA-AV-UPDATE-Q4-week-48

MAGNA AV UPDATE | WEEK 47

november 28, 2019 // Actueel
MAGNA AV UPDATE
MAGNA-AV-UPDATE-Q4-week-47

MAGNA AV UPDATE | WEEK 46

november 19, 2019 // Actueel
MAGNA AV UPDATE
MAGNA-AV-UPDATE-Q4-week-46-2

For One Night Only: he-le-maal naakt?

november 15, 2019 // MAGNA Blogs

De afgelopen dagen kon je er niet om heen. Mocht je onder een steen gelegen hebben even wat toelichting: 8 BN’ers wilden aandacht vragen voor prostaat- en teelbalkanker, één van de meest voorkomende kankersoorten bij mannen. Cabaratier Viggo Waas, acteur en producent Thijs Römer (41), acteur en presentator Jasper Demollin (28), zanger Simon Keizer (35), presentator Jan Versteegh (33), acteur Peter Faber (76) en Radio 538 DJ Sander Lantinga (43) gingen, begeleid door choreograaf Kenzo Alvares, uit de kleren tijdens een heuze striptease. Gisteravond was het dan eindelijk zover!

Voorafgaand aan de stripact werd eerst een anderhalf uur durende documentaire uitgezonden waarin te zien is hoe de BN’ers zich voorbereiden op de act, maar wordt ook gepraat met ervaringsdeskundigen, wordt informatie gegeven over de ziekte en laten Viggo en Simon zich onderzoeken in het ziekenhuis. De documentaire bouwt op, met als absolute hoogtepunt natuurlijk de stripact.

Een aantal MAGNA-dames heeft de veelbesproken act een paar weken geleden al in real-life mogen aanschouwen in Theater Amsterdam. Gisteravond werd de documentaire en striptease dan eindelijk op Net5 uitgezonden. Dit resulteerde in knallende kijkcijfers. Het programma trok niet alleen maar liefst 813.000 kijkers (6 jaar e.o.), Net5 behaalde tussen 20:00-23:00 ook nog eens een marktaandeel van 23,7% in de doelgroep Vrouwen 25-54! Linda de Mol zal de champagne opengetrokken hebben, want dit is een absoluut record voor Net5!

Dat de show veel vrouwelijke kijkers zou trekken hadden wij wel verwacht, maar dat er ook zoveel mannen nieuwsgierig waren of de BN’ers echt full monty zouden gaan was wel opvallend… In onderstaand overzicht staan de marktaandelen van de uitzending per minuut. Gedurende de avond schakelden steeds meer mensen in, om zo uiteindelijk toe te werken naar het absolute hoogtepunt…

Bron: SKO

Sanne Lubbers, AV Director MAGNA

MAGNA AV UPATE | WEEK 45

november 11, 2019 // Actueel
MAGNA AV UPDATE
MAGNA-AV-UPDATE-Q4-week-45