AV Consultant
Zit jij graag voor de buis of luister jij voor je ontspanning naar de radio? Ben je analytisch en cijfermatig sterk? En houd je wel van een uitdaging? Dan dagen wij jou uit voor de rol van AV consultant bij MAGNA.
De kracht van radio en televisie is nog steeds enorm. Want alleen al 5 miljoen mensen, tussen de 25 en 54 jaar oud, zagen Max Verstappen in december wereldkampioen van de Formule 1 worden. En keken ruim 2 miljoen mensen het aftel moment naar het nieuwe jaar op NPO1. Wekt dit je interesse al? Het is namelijk dan aan jou de taak, als AV consultant, om voor de betreffende doelgroep de juiste zendtijd in te kopen en campagnes te optimaliseren. Uiteraard pas je de ingekochte tijd aan, aan de behoefte van de campagne, dan wel klant, exploitanten of reclamebureau. Als AV consultant draag jij ook een advies functie richting je contactpersonen, jij bent ten slotte de specialist in je vakgebied. Daarom vinden we het belangrijk dat je communicatief vaardig bent, en beschikt over goede analytische kwaliteiten zodat je je adviezen goed kan onderbouwen.
De AV afdeling is in de delen in verschillende lagen: trainees, consultants, senior en directors. Genoeg doorgroeimogelijkheden voor jou dus, is het niet bij MAGNA dan wel bij een ander label. Samen met je collega’s beheer jij een gevarieerd portfolio aan nationale- en internationale klanten, denk dan aan de Jumbo, Hema of een Nestlé. Samen werk je aan het best haalbare resultaat en vier je naderhand gezamenlijk de successen, tenslotte: teamwork makes the dream work!
Tijdens het aannameproces word je getoetst op welk niveau jij zit en zodoende het team kan komen versterken. We vinden, gedurende je dienstverband, het erg belangrijk dat jij persoonlijk uitgedaagd blijft. Daarom staat, naast het vakinhoudelijk op het hoogste niveau blijven, je persoonlijke ontwikkeling centraal. We bieden je de ruimte om diverse vak-gerelateerde bijeenkomsten zoals presentaties, workshops en seminairs, alsmede trainingen op het gebied van je persoonlijke ontwikkeling te volgen. Belangrijk voor jou om te weten is dat jij, gedurende die ontwikkeling, de regie in handen hebt.
Over de functie:
Als AV Consultant verzorg je de inkoop, monitoring en evaluatie van televisie- en radio-campagnes. Als actief lid van het klantenteam signaleer je concrete kansen en mogelijkheden ten aanzien van de mediumtypen radio en televisie. Je moet hierbij denken aan:
- Inkopen, optimaliseren en evalueren van radio- en televisiecampagnes voor grote A-merken;
- Opstellen en monitoren radio & televisieplaatsingsschema’s voor deze klanten;
- Bewaken van plannings-, budget- en contractoverzichten voor radio en televisie;
- Onderhouden contact met klanten, exploitanten (o.a. Ad Alliance, Talpa, Ster, Q-music) en reclamebureaus;
- Op campagneniveau onderhandelen met exploitanten;
- Bijwonen van vak-gerelateerde bijeenkomsten zoals presentaties, workshops en seminars.
Jouw profiel:
Voor deze functie zijn we op zoek naar iemand die van aanpakken weet met een dienstverlenend karakter. Wij vinden het belangrijk dat je:
- Affiniteit hebt met media en vooral met radio en tv;
- Communicatief sterk bent;
- HBO werk- en denkniveau;
- Een teamplayer bent;
- Graag met cijfers werkt;
- De voorkeur heeft voor het werken in een dynamische omgeving;
- Graag met deadlines werkt en kan goed omgaan met stress;
- De Nederlandse- maar ook de Engelse taal goed beheerst;
- Je nauwkeurig werkt en beschikt over een oog voor detail.
Wat bieden wij jou?
Een uitdagend klantenpakket binnen een bureau met een doortastende visie op het mediavak en met een heldere blik ook op de toekomst. Je werkt binnen een team van ervaren, toegewijde en vooral leuke collega’s. Daarnaast begrijpen wij dat de wensen en behoeften van onze medewerkers verschillend zijn. Daarom bewaken en koesteren wij onze cultuur waarin mensen zichzelf kunnen zijn én zichzelf kunnen ontplooien. Hierdoor zorgen wij ervoor dat bijzonder getalenteerde mensen bij MAGNA willen werken. Wij bieden uiteraard een goed salaris, prima arbeidsvoorwaarden en een zeer goede werksfeer.
MAGNA is de eerste gecombineerde inkoop- en onderhandelingsunit van Nederland. MAGNA behartigt de inkoopbelangen van de IPG Mediabrands bureaus UM, Initiative en Traffic4u. Binnen MAGNA wordt een onderscheid gemaakt tussen Contracting, AV Planning (verantwoordelijk voor alle strategieën en planning inzake Radio & Televisie) en Executie. Voor de AV Planningsafdeling zijn we op zoek naar versterking.
Onze klanten zijn continu op zoek naar betere, slimmere, goedkopere en snellere manieren om consumentenvraag en -waarde te creëren. Bij consumenten die anders denken en zich anders gedragen dan gisteren. Wij hebben als ambitie om onszelf te blijven ontwikkelen en onze klanten continu uit te dagen. Dat is inspirerend, leuk én leidt tot oplossingen die het volle potentieel van media, content en data benutten. Hierdoor bouwen wij relaties met onze klanten op basis van vertrouwen, plezier én resultaat.
Ben je geïnteresseerd in deze vacature? Mail dan jouw CV naar Rachel Passchier ([email protected]).