Traineeship AV-consultant

Heb jij affiniteit met radio en televisie, ben je analytisch en houd je wel van een uitdaging? Dan dagen wij jou uit voor het AV traineeship van MAGNA.

De kracht van radio en televisie is nog steeds enorm. AV staat voor audiovisueel, oftewel de combinatie van beeld en geluid. Omdat wij junioren graag een vliegende start van hun mediacarrière willen geven, bieden wij bij Mediabrands de mogelijkheid om kennis en ervaring op te doen binnen de mediabranche. Dit doen wij door middel van het AV Traineeship, waarbij jij aan het werk bent en theoretische kennis op doet. Klinkt goed toch?

Binnen een jaar leiden wij je op tot een specialist binnen de AV-wereld. Door middel van de juiste begeleiding van AV specialisten en verschillende AV kennissessies zorgen wij ervoor dat je al snel volledig meedraait op de AV afdeling.

Kerntaken zijn de inkoop-, optimalisatie- en evaluatie van reclamezendtijd op radio en televisie. Dit doe je binnen één van de AV teams voor een gevarieerd portfolio aan nationale- en internationale klanten, zoals JUMBO, Coca-Cola, Amazon, HEMA en Nestlé. Naast vakinhoudelijke zaken staat tijdens het traineeship ook jouw persoonlijke ontwikkeling centraal.


Dit ga je bij ons leren:

  • Inkopen, optimaliseren en evalueren van radio- en televisiecampagnes voor grote A-merken
  • Opstellen en monitoren radio & televisieplaatsingsschema’s voor deze klanten
  • Bewaken van plannings-, budget- en contractoverzichten voor radio en televisie
  • Onderhouden contact met klanten, exploitanten (o.a. Ad Alliance, Talpa, Ster, Q-music) en reclamebureaus
  • Op campagneniveau onderhandelen met exploitanten
  • Bijwonen van vak-gerelateerde bijeenkomsten zoals presentaties, workshops en seminars

“Het traineeship bij MAGNA vond ik een fijn traject. Je leert alles over het uitgebreide TV- en radiolandschap én alle facetten in planning. De kennis die je opdoet kun je meteen toepassen in je werk. Aan het eind van de traineeship ben je helemaal klaargestoomd als volwaardig planner. Daarnaast werk je voor grote merken en in een super gezellig team”.

Wat we je bieden:

  • Uitdagende en inspirerende werkplek (als onderdeel van het internationale IPG Mediabrands netwerk) waar je veel kunt leren (meer informatie over dit netwerk kun je vinden op www.mediabrands.nl)
  • Een marktconform salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden
  • 26 vakantiedagen per jaar op basis van een 40-urige werkweek
  • Werken voor toonaangevende A-merken
  • Leren van 150+ ervaren mediaprofessionals
  • Ontwikkelmogelijkheden en begeleiding van onze L&D Manager
  • Veel ruimte voor gezelligheid

Dit ben jij:

  • Iemand die beschikt over een dienstverlenende mentaliteit en verleent de best mogelijk service richting klanten.
  • Heb je affiniteit met media en vooral met audiovisuele media?
  • Ben je communicatief sterk?
  • HBO werk- en denkniveau?
  • Ben je een echte teamplayer?
  • Word je blij van cijfers?
  • Houd je van een dynamische omgeving?
  • Werk je graag met deadlines en kan goed omgaan met stress?
  • Beheers je de Nederlandse- maar ook de Engelse taal goed?
  • Werk je nauwkeurig en let je op details?

IPG Mediabrands en MAGNA

MAGNA is de eerste gecombineerde mediainkoop- en onderhandelingsunit van Nederland. MAGNA behartigt de inkoopbelangen van de IPG Mediabrands bureaus UM, Initiative en Reprise. Binnen MAGNA wordt een onderscheid gemaakt tussen Contracting, AV (verantwoordelijk voor alle strategieën en planning van de radio- & televisiecampagnes) en Executie. Hoe dit precies werkt leggen we je graag nog een keer extra uit!

Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel en ben je nieuwsgierig geworden? Mail dan jouw CV en motivatie naar bart.linthorst@mbww.com