Traineeship AV-consultant

Heb jij affiniteit met radio en televisie, ben je analytisch en houd je wel van een uitdaging? Lees dan rustig verder….

De kracht van radio en televisie is nog steeds enorm. AV staat voor audiovisueel, oftewel de combinatie van beeld en geluid. Omdat wij junioren graag een vliegende start van hun mediacarrière willen geven, bieden wij bij IPG Mediabrands de mogelijkheid om kennis en ervaring op te doen binnen de mediabranche. Dit doen wij door middel van een AV Traineeship, waarbij jij aan het werk bent en theoretische kennis op doet. Klinkt goed toch?

In een jaar leiden wij je op tot een held binnen de AV-wereld. Je wordt intensief begeleid en middels een groot aantal AV kennissessies zorgen wij ervoor dat je al snel volledig meedraait op de AV afdeling.

Kerntaken zijn de inkoop-, optimalisatie- en evaluatie van reclamezendtijd op radio en televisie. Dit doe je binnen één van de AV teams voor een gevarieerd portfolio aan nationale- en internationale klanten, zoals PLUS, Coca-Cola, T-Mobile, Nederlandse Loterij, Hans Anders en De Bijenkorf. Naast vakinhoudelijke zaken staat tijdens het traineeship ook jouw persoonlijke ontwikkeling centraal.

IPG Mediabrands en MAGNA

MAGNA is de eerste gecombineerde mediainkoop- en onderhandelingsunit van Nederland. MAGNA behartigt de inkoopbelangen van de IPG Mediabrands bureaus UM, Initiative en Reprise. Binnen MAGNA wordt een onderscheid gemaakt tussen Contracting, AV (verantwoordelijk voor alle strategieën en planning over radio & televisie) en Executie. Hoe dit precies werkt leggen we je graag nog een keer extra uit!

Dit ga je bij ons leren:

  • Inkopen, optimaliseren en evalueren van radio- en televisiecampagnes voor grote A merken als Coca-Cola, Jumbo, Kruidvat, T-Mobile en de Rijksoverheid
  • Opstellen en monitoren radio & televisieplaatsingsschema’s voor deze klanten
  • Bewaken van plannings-, budget- en contractoverzichten voor radio en televisie
  • Onderhouden contact met klanten, exploitanten (o.a. RTL, Talpa, Ster) en reclamebureaus
  • Op campagneniveau onderhandelen met exploitanten

“Het traineeship bij MAGNA is de ideale start van je carrière. Je krijgt hier de mogelijkheid om naast het leren van alle facetten die met TV -en radioplanning/strategie te maken hebben, ook de kans om de juiste basisvaardigheden te ontwikkelen. Deze vaardigheden kunnen toegepast worden in elk werkveld. Combineer dit met de kans om voor grote merken te werken, in een supergezellig team terecht te komen en je hebt jouw match!”

Wat we je bieden

  • Uitdagende werkplek (als onderdeel van het internationale IPG Mediabrands netwerk) waar je veel kunt leren (meer informatie over dit netwerk kun je vinden op www.mediabrands.nl)
  • Een marktconform salaris
  • 26 vakantiedagen per jaar op basis van een 40-urige werkweek
  • Werken voor toonaangevende A-merken
  • Leren van 150+ ervaren mediaprofessionals
  • Ontwikkelmogelijkheden en begeleiding van onze L&D Manager 
  • Gezamenlijke lunch en vrijdagmiddagborrel
  • Samen sporten: bootcamp, kickboksen en yoga

Dit ben jij:

Een AV-consultant beschikt over een dienstverlenende mentaliteit en verleent de best mogelijk service richting klanten. Daarom:

  • Heb je affiniteit met media en vooral met audiovisuele media?
  • Ben je flexibel inzetbaar?
  • Heb jij minimaal een afgeronde HBO opleiding?
  • Word je blij van cijfers?
  • Houd je van een dynamische omgeving?
  • Werk je graag met deadlines en kan goed omgaan met stress?
  • Beheers je de Nederlandse- maar ook de Engelse taal goed?
  • Werk je nauwkeurig en let je op details?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel en ben je nieuwsgierig geworden? Mail dan jouw CV en motivatie naar annerose.verheul@mbww.com