Contracting Director AV

Media is je passie.

Onderhandelen zie je als een professioneel spel.

De audiovisuele wereld kent geen geheimen voor jou.

En… jij gaat altijd voor het maximale resultaat voor de klant.

Denk je: ja, dat ben ik?

Bij Magna zijn we op zoek naar versterking in ons contracting-team. Binnen IPG Mediabrands vormt Magna de  gecombineerde inkoop- en onderhandelingsunit en behartigt de inkoopbelangen van de labels UM, Initiative en Reprise.

Onze klanten willen impact maken. Maar ook gewoon de beste inkoopcondities. Wij helpen ze met de juiste strategie aan de onderhandelingstafel. Met onze kennis en ervaring gaan we samen voor de allerbeste deal. Om die te sluiten, stellen we hoge eisen aan onszelf.  Zo zorgen we ervoor dat we vooroplopen in de markt qua kennis, weten we te allen tijde de juiste toon te kiezen en zijn we tegelijkertijd flexibel als het gaat om het hele onderhandelings- en contractingproces: de markt verandert immers continu. We zijn altijd zakelijk en professioneel, maar verliezen het persoonlijke niet uit het oog en passen slimme, innovatieve ideeën toe in het belang van de klant. En dat wordt beloond, want in de loop der jaren hebben we een mooi, uitgebreid klantenpakket opgebouwd. Zo werken we voor aansprekende klanten in een grote diversiteit van branches,  zoals Jumbo, Just Eat, Kruidvat, Gorillas, ING en Dyson.

Functie

Als Contracting Director ben je verantwoordelijk voor alle radio- en televisie-inkoop van onze klanten. Je hebt intensief contact met de klant, exploitant en de klantverantwoordelijke binnen de diverse labels. Je hebt al enkele jaren ervaring in het vak, maar wil én kan nog veel leren. Daarom werk je nauw samen met je ervaren collega en vormen jullie een sterk team.

Wat ga je doen?

  • Opstellen van een onderhandelingsstrategie in samenwerking met klanten op basis van (jaar)-budgetten.
  • Initiëren, voorbereiden en uitvoeren van alle onderhandelingen met exploitanten zoals o.a. Talpa, RTL en Qmusic.
  • Cijfers en informatie verzamelen en input leveren voor new business pitches.
  • Signaleren van marktontwikkelingen en filteren van kansen op het gebied van televisie, video en radio/audio.

Wie ben jij en wat breng je mee?

  • Minimaal hbo-werk- en denkniveau.
  • Tenminste drie jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van mediaplanning en -buying, met een specifieke expertise op het gebied van televisie, video, radio, audio en de digitalisering van deze mediumtypen.
  • Nauwkeurig, cijfermatig, analytisch sterk en een strategisch denkvermogen.
  • Commercieel gedreven en resultaatgericht.
  • Klant- en oplossingsgericht.
  • Gewend om aan meerdere projecten tegelijk te werken.
  • Stressbestendig, gewend om onder druk en met deadlines te werken.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Uitgebreide vaardigheid in Excel & PowerPoint.
  • Zelfstandig en onafhankelijk.

Wat bieden wij jou?

Een uitdagend job waarin je het verschil kunt maken voor klanten en je team. Tegelijkertijd ga je nog veel leren. Magna is een ervaren groep professionals – met wie je ook gezellig een drankje kunt doen –  die een uitgesproken, innovatieve visie op het media-inkoopvak en de toekomst heeft.

IPG Mediabrands is een organisatie die oog en oor heeft voor verschillende wensen en behoeften van collega’s. Daarom bewaken en koesteren wij onze cultuur waarin iedereen zichzelf mag zijn én zichzelf kan ontplooien. Uiteraard bieden we een goed salaris, prima arbeidsvoorwaarden en een prettige, open werksfeer.

Voor vragen over deze uitdagende functie kun je contact opnemen met Aschwin de Bruijn, Managing Director Magna: [email protected].
Zie je jezelf op basis van bovenstaande al aan de slag gaan als Contracting Director AV binnen Magna? Mail dan je motivatie en cv naar [email protected].